Hoe Keramische Tegels, Natuursteen en XXL-tegels zullen evolueren
In deze post overloopt Marc Boudolf, zaakvoerder van Boudolf Tegels, de trends die hij ziet opkomen in 2020. Meer specifiek doorloopt hij de nieuwe uitvoeringen en toepassingen van Keramische Tegels en Natuursteen tegels.
Evolutie van het digitaal printen
De digitale prints worden verfijnder wat zorgt voor een mooier dieptezicht. Bij sommige tegels denk je zelfs dat er gaatjes in de tegels zitten. Dit is echter niet zo, het is een “tromp l’oeil”. Fabrikanten vermelden nu bijna steeds hoeveel verschillende digitale prints er zijn. Om een voorbeeld te geven, het formaat 60×120 cm heeft een 40-tal verschillende prints.
Comeback van de geglazuurde tegel
Glazuur op ceramiek werd de laatste 10 jaar niet geapprecieerd. Niet toepasbaar voor vloer en dus niet duurzaam. Dit resulteerde in de afwezigheid van een afzetmarkt. Daar is onlangs verandering in gekomen. Deze tegels worden nu opnieuw gebruikt op wanden om accent te geven bij de meestal kille kleuren, maar soms warme kleuren van ceramiekvloer – en wanden.

XXL Keramische platen: groot, groter, groots & dun, dik, dikker
Het digitaal printen wordt steeds mooier en daarnaast komen er andere diktes. 6mm 12 mm 20 mm en zelfs 30 mm zijn nu beschikbaar. 12 en 20 mm zullen meer toegepast worden voor keukenwerkbladen. De mooiste evolutie is dat de print doorloopt op de zijkant van de platen.
Drie fabrikanten passen de nieuwe technologie reeds toe en in 2020 zal dit op punt staan. Hieronder een voorbeeld van een keramische plaat als keukenwerkblad met marmer bedrukking door 3DVEIN.

Klein en heel kleine formaten in ceramiek
Er is meer aanbod van ceramische tegels in de volgende formaten: 0,5×0,5cm, 5x5cm, 5x10cm, 10×10 cm, 10×20 cm. Deze formaten kunnen ook gemixt worden.
Terrazzo en Granito
Keine korrels en grote stukken zorgen ervoor dat de toepassingen van Terrazo en Granito tijdloos worden.
Keramisch parket/Ceramiekparket in andere formaten
We zien de opkomst van de formaten 24x240cm, 30x240cm, 7x60cm, etc. Daarnaast worden er ook moderne alternatieve formaten gemaakt voor het bekende visgraat motief bij keramisch parket. Daarvan geeft Venis hieronder een mooi voorbeeld. Bekijk gerust ons eigen aanbod keramisch parket voor meer inspiratie.

Group Target kiest Iris Apfel als image en identiteit
De kleurrijke, extravagante, unieke en absoluut stijlvolle Iris Apfel, staat voor de creatieve en artistieke waarden van de Target Group. Wij waren aangenaam verrast door deze creatieve aanpak van Target Group op de beurs in Bologna.
Voor verdere vragen of informatie, neem gerust contact op. Bekijk ook eens onze realisaties als u meer inspiratie zoekt.